Ammattikorkeakoulujen hyviä käytänteitä opiskelijamarkkinointiin – kerro kokemuksistasi!

VirtuaaliAMK-yhteyshenkilöiden kokouksessa perjantaina 16.1. esitettiin toive, että amk:ilta tiedusteltaisiin, millaisia keinoja ja kanavia yhteyshenkilöt tai muut amk:jen henkilöstöryhmät ovat käyttäneet VirtuaaliAMK:n markilmoitustaulu_arcadakinointiin opiskelijoilleen.  Jos siis olet järjestänyt VirtuaaliAMK-henkisiä markkinointitempauksia tai tiedät jonkun muun niin tehneen, kerro kokemuksistasi vastaamalla tähän postaukseen (kirjautumista ei tarvita, mutta kerro ainakin, mistä amk:sta olet). Tavoitteena on, että ammattikorkeakoulut saisivat hyviä vinkkejä kevään ja kesän opintojensa markkinointiin.

Vastaa seuraaviin kysymyksiin tai kerro kokemuksistasi vapaamuotoisesti:

1. Jos olet markkinoinut VirtuaaliAMK-opintoja amk:si opiskelijoille, mitä keinoja ja kanavia olet hyödyntänyt: sähköisiä tiedotuskanavia (intranet, sähköposti), markkinointimateriaaleja (esitteet, posterit) tai oletko markkinoinut jonkin tapahtuman yhteydessä tai järjestänyt opiskelijoille erillisen tilaisuuden?

2. Minkä laajuinen markkinointikampanjasi oli (esim. kertaluonteinen, toistuva, kuukauden kestävä…)?

3. Pyysitkö ja saitko kollegoiltasi apua markkinointiin?

4. Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon markkinointikampanjaa järjestäessä? Mitkä asiat onnistuivat ja mitkä mahdollisesti epäonnistuivat omassa kampanjassasi?

Tässä vielä esimerkkinä muutaman amk:n markkinointicase (amk.fi-portaalin uutisista):

SAMK, TAMK, PIRAMK

2 Responses to Ammattikorkeakoulujen hyviä käytänteitä opiskelijamarkkinointiin – kerro kokemuksistasi!

  1. annina kirjoitti:

    Tähän toivotaan yhteyshenkilöiltä kommentteja opiskelijamarkkinoinnista…

  2. Pekka H kirjoitti:

    Heip!

    HUMAKissa lähes kaikkeen tämäntyyppiseen informointiin hyödynnetään oman intran (HumakPro) viestialuetta. Alue on jaettu eri foorumeihin ja opiskelijoille suunnattu informaatio välitetään Opiskelija-foorumilla; näin myös koskien VirtuaaliAMK-asioita. Asioita nostetaan esiin myös hops-keskusteluissa opiskelijan ja hops-ohjaajan välillä sekä ns. ryhmähopsauksissa. Tämänsuuntaista viestiä lähetetään joitakin kertoja vuoden aikana tai mikäli Kehyn taholta tulee toiveita jonkin asian levittämisestä opiskelijoiden tietoisuuteen.

    Henkilöstölle suunnattu info lähetetään foorumilla joka näkyy vain päätoimiselle henkilöstölle. Ja toki asiaa otetaan esiin mikäli sopivia tilaisuuksia on. Mitään varsinaisia kampanjoita tai teemapäiviä asian edistämiseksi meillä ei ole tehty.

    Foorumit ovat suhteellisen tehokas ja nopea tapa. Vaikka olemme pieni amk niin päivittäin järjestelmässä lähetetään n. 1000 viestiä ja pystymme myös katsomaan kuinka moni ja ketkä käyttäjät viestit ovat lukeneet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: